طبق بخشنامه شماره ۹۷.۱۳۰۸۵ مورخ با۱۳۹۷/۰۱/۲۲ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال و به مبلغ حداکثر ۱۰۰۰ یورو خواهد بود.

مدارک مورد نیاز فروش ارز مسافرتی (ارز سیاحتی)

اصل گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران

کپی گذرنامه

کپی بلیط هوایی

اصل رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور

کپی ویزای کشور مورد نظر (بنابه مورد)

تکمیل فرم فروش ارز

فروش ارز به مسافرانی که از طریق فرودگاه های امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز به خارج از کشور سفر می نمایند، تعلق می گیرد.

ارز فروخته شده در بانک فرودگاه تحویل مسافر می شود و همراه داشتن رسید مشتری توسط مسافر برای دریافت ارز در فرودگاه الزامی است.

پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال برای مسافران هوایی به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان و امارات متحده عربی حداکثر به مبلغ 500 یورو و برای سایر کشورها حداکثر مبلغ 1000 یورو تعیین می گردد.

فروش ارز به افراد با سن کم تر از 12 سال، مسافران زمینی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و دارندگان گذرنامه های خدمت و سیاسی مجاز نمی باشد.

در خصوص کشورهای عراق و عربستان سعودی امکان فروش ارز سیاحتی وجود ندارد.

فروش ارز مسافرتی حداکثر از چهار روز کاری قبل از تاریخ پرواز مندرج در بلیت مسافران امکان پذیر است.

مهم: متقاضی جهت پرداخت وجه ارز باید وجه نقد یا حساب (کارت بانک ملی) نزد بانک ملی داشته باشد. امکان برداشت از کارت سایر بانک ها میسر نمی باشد.

مهم: نرخ ارزهای خارجی معمولا ساعت 9:30 به بعد از سوی بانک مرکزی و اداره کل خارجه اعلام می شود. بنابراین امکان فروش ارز مسافرتی قبل از اعلام نرخ ارز وجود ندارد.